Environmental education and school as an educational space to promote sustainability

Authors

  • Pedro César Cantú-Martínez Universidad Autónoma de Nuevo León, Mexico

DOI:

https://doi.org/10.15359/ree.18-3.3

Keywords:

Environmental education, school, society.

Abstract

This review paper discusses a topic of considerable importance for our society, which is environmental education and educational spaces, particularly when these elements are combined to achieve sustainability in society. The paper states that the current deterioration is guided by the countries’ urban and industrial progress and also indicates that it is in education, particularly in environmental education, and in educational spaces, where the medium will emerge to accommodate a social practice to achieve sustainable development.

Author Biography

Pedro César Cantú-Martínez, Universidad Autónoma de Nuevo León

Doctorado en Ciencias Biológicas por la Universidad Autónoma de Nuevo León (UANL) en México. Profesor de la UANL, adscrito a la Facultad de Salud Pública y Nutrición en Monterrey, N. L., México. Participa en el Instituto de Investigaciones Sociales y en el Centro de Investigación y Desarrollo en Ciencias de la Salud de la UANL. Colabora con la Organización Panamericana de la Salud y Comisión de Salud Fronteriza México-Estados Unidos. Miembro del Sistema Nacional de Investigadores – CONACYT: Nivel 1. Miembro del Cuerpo Académico de Salud y Nutrición Poblacional UANL-CA-220 con nivel. Consolidado. Su línea de investigación es calidad de vida e indicadores de sustentabilidad ambiental.

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Published

2014-09-01

How to Cite

Environmental education and school as an educational space to promote sustainability (P. C. Cantú-Martínez , Trans.). (2014). Revista Electrónica Educare, 18(3), 39-52. https://doi.org/10.15359/ree.18-3.3

Issue

Section

Journal Articles (Peer Reviewed Section)

How to Cite

Environmental education and school as an educational space to promote sustainability (P. C. Cantú-Martínez , Trans.). (2014). Revista Electrónica Educare, 18(3), 39-52. https://doi.org/10.15359/ree.18-3.3

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